Spectaculaire presentatie verkiezingsprogramma ChristenUnie
'Verder groeien met visie'
De ChristenUnie heeft vrijdagmiddag op spectaculaire wijze het verkiezingsprogramma gepresenteerd. De verkiezingsslogan 'Stabiel-Betrokken-ChristenUnie' werd in de praktijk getest met het Kraanbedrijf Dick ten Klooster uit Hasselt. De slogan heeft aanknopingspunten met de activiteiten van een kraanbedrijf als het gaat om stabiliteit, stabiliteitsberekeningen en betrokkenheid bij allerlei projecten. Onder aanvoering van lijsttrekker Wolbert Meijer gingen de eerste vijf kandidaten daarvoor met de mobiele kraan de lucht in om, na genoten te hebben van fraaie vergezichten over het winterse Zwartewaterland, weer veilig op de grond te landen. In het gepresenteerde verkiezingsprogramma worden enkele hoofdthema's geformuleerd zoals het inspelen op het talent van de burger met meer inspraak. Of met andere woorden: betere dienstverlening, meer inspraak, minder regels, meer service. Verder wil de ChristenUnie culturele activiteiten van verenigingen en voorzieningen versterken en verbinden. De startavond van de verkiezingen op 22 januari aanstaande zal volledig in dit teken staan. Hiervoor zijn alle muziekverenigingen en zangkoren in Zwartewaterland uitgenodigd. De gospelgroep Living Water uit Genemuiden zal aan deze avond medewerking verlenen. Voorts wil de ChristenUnie zich sterk maken voor een bloeiende economie toegespitst op welvarende stadskernen. Hierbij hebben wij afzonderlijk voor het centrumplan in Zwartsluis, Genemuiden en Hasselt een aantal uitgangspunten geformuleerd, zo zegt Wolbert Meijer. Speerpunten als veiligheid, openbaar groen, jeugd en gezin, zorg en welzijn, sociale samenhang en de economische crisis en gevolgen voor Zwartewaterland ontbreken niet in het programma. Daarnaast zijn nog veel actuele thema's uitgewerkt zoals toerisme, sport en vervoer. De partij pleit voor veiliger fietsroutes. De kleine kernen en buurtschappen sieren de gemeente, aldus de ChristenUnie. Het uitgebreide programma staat binnenkort op de website, zodat deze voor elke burger beschikbaar is. De partij wil kiezers laten zien dat de ChristenUnie vanuit een christelijk-sociale visie een stabiele en betrokken partij is, met realistische boodschap en enthousiaste mensen. Bij de presentatie werd warme chocolademelk geserveerd volledig passend bij dit winterweer.
Archief > 2010 > januari
- 26-01-2010 26-01-2010 19:25 - Van Gemeentehuis naar Stadspoort
- 26-01-2010 26-01-2010 19:20 - Enthousiaste start verkiezingscampagne
- 18-01-2010 18-01-2010 13:10 - ChristenUnie start verkiezingscampagne
- 12-01-2010 12-01-2010 20:18 - Verkiezings Programma van de ChristenUnie
- 12-01-2010 12-01-2010 19:59 - Spectaculaire presentatie verkiezingsprogramma ChristenUnie
- 05-01-2010 05-01-2010 22:29 - ChristenUnie wil fietspad langs Zwartewaterweg Hasselt