Tamme Spoelstra

• Woont al jaren met veel plezier in Hasselt. Is raadslid én fractievoorzitter van ChristenUnie Zwartewaterland. Fietst en leest graag in zijn vrije tijd. Dichtbij de mensen staan, weten wat er speelt en wat mensen beweegt; daar krijgt hij energie van.

Betrokken bij de burger
    Zijn meest eigenaardige gewoonte? Alles binnen de gemeente op de fiets of lopend proberen af te leggen en élk stuk lezen dat inwoners hem toesturen. Want iets missen wat er bij de burger speelt; dat is niets voor Tamme.

Alberdine Kijk in de Vegte-Floor

• Alberdine is 39 jaar, getrouwd met Gert-Jan en moeder van 4 kinderen. Als docent geschiedenis én vrijwilliger in het kerkelijke jeugdwerk heeft ze een goed gevulde agenda. Ze woont al jaren met veel plezier in Genemuiden en ziet haar rol als raadslid als een welkome en verrassende levenswending.

Corrie als grote inspiratie
    Eenmaal in de raad heeft ze er heel veel zin in, want politiek heeft altijd haar interesse gehad. Haar grote inspiratiebron? Corrie ten Boom. ‘Een wijze vrouw die haar geloof handen en voeten heeft gegeven’.

Jan de Velde

• Jan woont in Genemuiden en werkt als bezorger van medicijnen bij de plaatselijke apotheek. Daarnaast is hij diaken, mantelzorger, bestuurslid van stichting ’t Olde Staduus én doet hij vrijwilligerswerk voor stichting GlobalRize.

Burger blij, Jan blij
    Waar hij gelukkig van wordt? Als de burger blij is met het werk van de CU-fractie en concreet benoemt dat de CU het juiste probeert te doen en de verbinding zoekt. In zijn vrije tijd leest hij graag een boek; o.a. het boek ‘Gastarbeider’ van Gor Khatchikyan is hem altijd bijgebleven, Wat hij zou doen als hij één wereldprobleem mocht oplossen? De armoedeproblematiek aanpakken met schoon drinkwater, voeding en medische voorzieningen voor íedereen.

Bernhard Aalbers

• Bernhard woont samen met Caroline en zijn vier kinderen in Hasselt Om de Weede. Hij werkt bij een accountants- en adviesorganisatie waar hij met ondernemers mag sparren over de ontwikkeling van hun bedrijf. Naast zijn rol als adviseur mag hij ook leidinggeven aan twee vestigingen van het bedrijf.

Trots op ‘zijn’ Zwartewaterland
    Zwartewaterland is voor hem de plek waar hij met veel plezier woont en waar hij veel mooie (jeugd)herinneringen heeft. Zijn favoriete bezigheid? Met de fiets eropuit gaan om van het lokale landschap te genieten en de kernen van Zwartewaterland te ontdekken.