Tamme Spoelstra

• Woont al jaren met veel plezier in Hasselt. Is raadslid én fractievoorzitter van ChristenUnie Zwartewaterland. Fietst en leest graag in zijn vrije tijd. Dichtbij de mensen staan, weten wat er speelt en wat mensen beweegt; daar krijgt hij energie van.

Betrokken bij de burger
    Zijn meest eigenaardige gewoonte? Alles binnen de gemeente op de fiets of lopend proberen af te leggen en élk stuk lezen dat inwoners hem toesturen. Want iets missen wat er bij de burger speelt; dat is niets voor Tamme.

Klaas van Olst

Wilma Veldman-Boonen

Jan de Velde

Marc Ooms

• Marc woont met veel plezier in Hasselt, samen met zijn vrouw en jongste dochter. Zijn twee oudere kinderen zijn uitwonend en komen in de weekenden thuis. Marc werkt al 21 jaar bij de provincie Overijssel, in de laatste jaren als teamleider natuur- en milieubeleid.

Liefde voor klimaat, energie en biodiversiteit
    De problemen omtrent klimaat, energie en biodiversiteit hebben al sinds zijn studie Fysische Geografie zijn onverdeelde aandacht. In z’n vrije tijd leest hij graag een boek of stapt hij op de fiets om van het Hollandse landschap te genieten. Zijn stiekeme hobby? Een spelletje Crusader Kings tijdens de vakanties.