Jan van der Poel kandidaat-wethouder CU

9640E24B-8264-45D6-809C-FC2E6F62ECDF.jpegvrijdag 17 december 2021 19:46

Jan van der Poel is de kandidaat-wethouder van ChristenUnie Zwartewaterland. De 49-jarige Hasselter is naar voren geschoven als vervanger van wethouder Gerrit Knol, die met zijn laatste termijn bezig is. Het bestuur en de fractie van de ChristenUnie denken in Jan een goede verbinder te hebben gevonden. Een mensenmens die weet wat er speelt in de samenleving van Zwartewaterland. Hij heeft ruime ervaring als bestuurder in het onderwijs. Met Jan van der Poel zet de ChristenUnie  in op continuïteit en kwaliteit. De fractie is enthousiast over hem als kandidaat-wethouder en ziet de verkiezingen in maart volgend jaar met veel vertrouwen tegemoet.

Volgens Jan heeft de samenleving te maken met uitdagende thema’s als omzien naar elkaar, wonen, energie, duurzaamheid en leefbaarheid. Ook de positie van onze landbouw, middenstand en industrie zijn belangrijke thema’s. Jan: ‘Mijn ambitie is vooral het verbinden van mensen, partijen en ideeën; wat kan wel is mijn motto.’ Vanuit eigen ervaring weet Jan van der Poel hoe belangrijk het is om samen met mensen te bouwen aan idealen die vanuit een stuk nuchterheid gerealiseerd kunnen worden.

Wethouder Gerrit Knol herkent deze eigenschappen in Jan: ‘Hij heeft een sterk organisatietalent, is praktisch ingesteld en beschikt over lokale gebiedskennis.’ Vanuit zijn bestuurlijke ervaring in het onderwijs is Jan in staat om alledaagse uitdagingen om te zetten in beleid en beleid om te zetten in concrete maatregelen en afspraken.

In het dagelijkse leven heeft Jan een bestuurlijke taak in het onderwijs als bestuurder van Scholengroep IJsselrijk met onder andere scholen in Genemuiden en Kamperzeedijk. Daarnaast werkte hij jarenlang bij de brandweerpost in Hasselt, onder andere als ploegleider. Jan van der Poel is getrouwd, vader van vier kinderen en betrokken lid van de Hervormde Gemeente Hasselt.