ChristenUnie start verkiezingscampagne “Goed voor Elkaar!”

Zwartsluis vanaf het Zwartewaterdonderdag 18 januari 2018 19:05

De ChristenUnie heeft op 17 januari haar verkiezingscampagne gestart met een bijeenkomst in Zwartsluis. Naast een toelichting op de campagne is de avond gebruikt om een mooi bedrijf uit Zwartsluis te presenteren: HEBO Maritiemservice. De bijeenkomst is gehouden in restaurant ’t Kraantje dat de ChristenUnie gastvrij heeft ontvangen.

Na een korte opening door de lijsttrekker Tamme Spoelstra heeft Wiebe Anne Bonsink het reilen en zeilen van HEBO verteld. Dagelijks houdt HEBO zich bezig met olie- en calamiteitenbestrijding, transporten, hijswerkzaamheden, bergingen en een scala aan ondersteunende diensten op en rondom het water. Het in 1989 opgerichte bedrijf is in meer dan vijfentwintig jaar uitgegroeid tot een toonaangevend Europees bedrijf, met Zwartsluis als vertrouwde thuishaven. De leden van de ChristenUnie waren bijzonder onder de indruk van dit mooie bedrijf.

Na de presentatie door HEBO is de verkiezingscampagne toegelicht. De ChristenUnie heeft voor de campagne het motto “Goed voor Elkaar!”. De ChristenUnie wil graag dat de gemeente Zwartewaterland haar zaken goed voor elkaar heeft. Tegelijkertijd is de ChristenUnie van mening dat het een bijbelse opdracht is om goed voor elkaar te zijn. De ChristenUnie wil bereiken dat iedereen meetelt en dat de gemeente daar haar steentje aan bijdraagt. Zo bouwen we in Zwartewaterland samen aan een hoopvolle samenleving. Tiemen van Dijk uit Zwartsluis, kandidaat raadslid sloot de avond af met een inspirerende overdenking over waarderend leiderschap en het belang van verbindende relaties binnen werk en maatschappij.