ChristenUnie presenteert verkiezingsprogramma in eenvoudige taal

Header VP eenvoudige taalvrijdag 09 maart 2018 21:05

Tamme Spoelstra, lijsttrekker van de ChristenUnie heeft gisteravond in Genemuiden het eerste exemplaar van haar verkiezingsprogramma in eenvoudige taal uitgereikt aan Ellen Hilhorst, organisator van Taalpunt Extra.

Ellen geeft een keer in de maand, met hulp van haar moeder, Nederlandse les aan statushouders, nieuwkomers en laaggeletterden. Ze is zelf met idee gekomen om een Taalpunt Extra te beginnen in Genemuiden in navolging van prinses Laurentien. Ze heeft daarvoor een cursus taalcoach gevolgd. Een keer in de maand zijn er taallessen op vrijdagavond in ’t Olde Staduus.

De fractie heeft zelf ervaren dat het initiatief voorziet in een behoefte. De deelnemers deden, geheel op vrijwillige basis, enthousiast mee met de taalles. Volgens Anita Eenkhoorn vindt ook de ChristenUnie het belangrijk ‘dat iedereen mee kan doen en taal is daarbij een belangrijk hulpmiddel om in de samenleving te integreren.’ In het aangeboden verkiezingsprogramma legt de ChristenUnie in eenvoudige taal uit wat stemmen is en wat de ChristenUnie belangrijk vindt.

Verkiezingsprogramma in eenvoudige taal18,3 MBapplication/pdfdownload