ChristenUnie in gesprek met Rene Breman

Rene Bremandonderdag 08 maart 2018 06:57

Dinsdag 6 maart is de ChristenUnie in gesprek gegaan met René Breman, Verbinder binnen de Breman Installatiegroep. De ChristenUnie was erg benieuwd hoe het ‘Bremanisme’ anno 2018 werkt. Het ‘Bremanisme’ is in de zeventiger jaren van de vorige eeuw door Reind Breman ontwikkeld en hij was daarmee zijn tijd ver vooruit. Het gaat over medezeggenschap en over dienende in plaats van heersende managers.
René heeft ons op zijn eigen wijze meegenomen en ons verteld over de mooie kanten en ook de valkuilen van dit unieke concept. Het staat en valt met een open , transparante houding van vertrouwen en verbinden.
Ook kwam de vraag aan de orde waarom niet meer bedrijven deze vorm van bedrijfsvoering overgenomen hebben. De belangrijkste reden hiervoor is dat men geen afstand durft te doen van hun zeggenschap, terwijl René zegt: “echte medezeggenschap is nog mooier dan het klinkt”.

Als ChristenUnie kijken we terug op een mooi, zinvol gesprek. De vragen, die binnen het bedrijfsleven actueel zijn, worden ook in de politiek onderkend.