ChristenUnie onder de indruk van Hasselter brandweer

foto voor websitezaterdag 24 februari 2018 10:02

De pieper gaat, vlug naar de brandweerkazerne, beschermende brandweerkleding aan en snel naar de plek des onheils. Op woensdag 21 februari hoefde er iets minder gehaast te worden door de brandweerlieden tijdens het, in scène gezette, auto-ongeluk aan de Werkerlaan in Hasselt. Onder toeziend oog van ChristenUnie fractievoorzitter Tamme Spoelstra, Gerrit Knol en diverse (kandidaat) raadsleden werd er op een realistische manier geoefend door het brandweerkorps uit Hasselt. Spoelstra: “Ik ben erg onder de indruk geraakt van de professionaliteit van het korps. Het was indrukwekkend om te zien hoe deze mannen zich inzetten voor onze veiligheid!”

Bevelvoerder Jan van der Poel en ploegleider Dirk Jan Pullen praatten de ChristenUnie bij over het werk van de brandweer in regio IJsselland. Want hoewel de brandweerlieden van korps Hasselt vrijwilligers zijn, zijn het ook goed opgeleide professionals. Naast een opleiding wordt er wekelijks geoefend om zo optimaal voorbereid te zijn op echte ongevallen.

De brandweer, maar ook politie en ambulancepersoneel zorgen voor de veiligheid van onze inwoners. De ChristenUnie heeft veiligheid hoog op de agenda staan, Zwartewaterland moet een veilige gemeente zijn. Lijsttrekker Tamme Spoelstra: “Het is goed om te zien dat de brandweer in Zwartewaterland zo goed georganiseerd is en beschikt over zulke bevlogen leden. Wij zijn trots op onze hulpdiensten in Zwartewaterland. Dat wil de ChristenUnie zo houden. Veiligheid voor alles!”

Op onze Facebookpagina staat een filmverslag werkbezoek brandweer van het werkbezoek van de ChristenUnie aan de brandweerpost Hasselt.