KANSEN VOOR INFRASTRUCTUUR EN DUURZAAMHEID

PetervanDalenwoensdag 07 juni 2017 09:27

EUROPARLEMENTARIËR PETER VAN DALEN OP BEZOEK IN REGIO ZWOLLE

BRUSSEL 29 MEI 2017 – Europarlementariër Peter van Dalen bezoekt op woensdag 7 juni de regio Zwolle. Al eerder gingen vertegenwoordigers van de regio met hem in gesprek in Brussel over infrastructuur en transport. Op zijn beurt komt Van Dalen graag op bezoek om te kijken bij het samenwerkingsverband Port of Zwolle. Samen met de lokale en regionale fracties van de ChristenUnie ziet hij kansen op het gebied van infrastructuur en vergroening. Vanuit de Statenfractie van de ChristenUnie Overijssel nemen Alwin te Rietstap en Jan Westert deel aan het werkbezoek.

Tijdens zijn bezoek zal Van Dalen, die lid is van de transportcommissie in het Europees Parlement, nadrukkelijk vragen naar ervaringen in het multimodale knooppunt Port of Zwolle. Van Dalen: ‘In de transportcommissie vinden we multimodaliteit, dat wil zeggen een makkelijke overslag van bijvoorbeeld trein op binnenvaartschip, erg belangrijk. Ik kom graag kijken hoe dat in de praktijk werkt.’
Van Dalen brengt bij zijn bezoek ook een boodschap mee uit Brussel: ‘De EU heeft een uitgebreid vervoersbeleid met nadruk op multimodaliteit en vergroening. Daar is de regio Zwolle volgens mij heel goed in. Ga in Brussel op zoek naar cofinanciering voor je plannen.’ Van Dalen is graag bereid daarbij te helpen.