Een stukje grens met de wereld in Hasselt

fotowerkbezoek westermanzaterdag 09 april 2016 19:52

CU bezoekt Westerman Logistics
Er komen elke week zo’n 140 containers van over heel de wereld aan in Hasselt op het terrein van Westerman Logistics. Vandaar ook dat de douane ook te vinden is op het industrieterrein. De grens ligt dus niet ergens bij Lobith, maar is ook in Zwartewaterland te vinden. Op vrijdag 8 april heeft de ChristenUniefractie een werkbezoek gebracht aan Westerman Logistics. Mooi om te zien dat op het industrieterrein van Hasselt weer zoveel activiteit is te vinden.

Een enthousiaste Bernhard van Dieren heeft de ChristenUnie rondgeleid over het bedrijf en laten zien wat allemaal bij ingewikkelde logistiek komt kijken. Het gaat dan om het vervoer van fietsen tot medicijnen en van een stukje rijden van Hasselt naar Genemuiden tot het verschepen van vrachtauto’s over heel de wereld.

Naast de techniek van de logistiek heeft Bernhard van Dieren ons ook veel verteld over de filosofie van het bedrijf. De zorg voor klant en werknemer heeft een centrale plaats in het bedrijf. Hierdoor is het mogelijk dat de wens van de klant wordt vervuld en de werknemers met plezier aan het werk zijn. Dit is mede mogelijk doordat het bedrijf een stuk opleiding zelf verzorgt. Daarnaast is er veel aandacht voor duurzaam ondernemen: er wordt gereden met zuinige, zo schoon mogelijke auto’s en ook de combinatie van vrachtvervoer via water, spoor en weg brengt besparing van uitstoot van bijvoorbeeld CO2 met zich.

De ChristenUnie heeft met veel plezier dit werkbezoek gebracht. Het was goed om te horen dat de relaties met de gemeente goed zijn. Bovendien is op de manier de werkgelegenheid in Zwartewaterland gegroeid. Vanuit de ChristenUnie zullen we hier aandacht voor blijven vragen en we hopen dat de komst van Westerman (en Scania) naar Hasselt meer bedrijven op het idee brengt om zich in Zwartewaterland te vestigen.